Google Analytics

Co je Google Analytics?

E-shop můžete propojit se statistikami Google Analytics a detailně sledovat chování svých návštěvníků. Zjistíte např. z kterých zdrojů k Vám zákazníci chodí, na jaká klíčová slova Váš e-shop nacházejí, kolik přišlo objednávek, jejich hodnotu a název produktu, jaké kategorie procházejí a mnoho dalších užitečných dat.

Nemáte ještě účet Google Analytics? Vytvořte si jej!

Nejdříve je nutná registrace na Google analytics. Pokud využíváte od Googlu např. email, můžete se zaregistrovat pod tímto emailem.
Pokud účet na Googlu nemáte, můžete si ho založit. Ke všem službám na Googlu můžete přistupovat z jednoho společného účtu (emailové adresy).
V nastavení účtu můžete přidělit práva i ostatním osobám, aby mohli také statistiky sledovat.

Přejděte na stránky Google Analytics a klikněte na tlačítko přihlásit se nebo vytvořit účet (pokud ještě e-mail od Googlu nemáte).

ga-test

 

Jakmile máte vytvořený emailový účet, dejte Přihlásit se. Nyní se můžete zaregistrovat do Google Analytics.

Invalid Displayed Gallery


Vyplňte údaje o vaší stránce (zvolte typ Webové stránky):
Pokud máte vše vyplněné, klikněte na tlačítko Získat číslo pro sledování. Nyní máte Účet založený.

Invalid Displayed Gallery

Spárujte Google Analytics se svým e-shopem – Získejte číslo pro měření

V administraci Google Analytics rozklikněte záložku Správce (v horním menu). V prostředním sloupci klikněte na Nastavení služby a po pravé straně se Vám zobrazí Číslo pro měření v tomto tvaru (UA-XXXXXXX-XX).

Invalid Displayed Gallery

Toto číslo po měření zkopírujte a vložte do administrace svého e-shopu.

V administraci e-shopu naleznete Google Analytics pod záložkou Nastavení (v horním menu), poté klikněte na sekci Google Analytics, která se Vám zobrazí v levém menu. Do kolonky Vaše Číslo měření zadejte Číslo pro měření, které jste si před tím zkopírovali z Vašeho účtu Google Analytic.

Dále můžete zaškrtnout tyto dvě políčka:

Sledování elektronického obchodu: zaškrtněte toto políčko (e-shop bude automaticky odesílat objednávky do GoogleAnalytics).
Rozšířený elektronický obchod: chcete-li využívat vylepšené GoogleAnalytics.

Uložte.

Co je elektronický obchod (Ecommerce modul)?

Pomocí modulu Elektronický obchod máte možnost zjistit, jaké produkty u Vás Vaši zákazníci koupili, v jakém množství, za jakou cenu apod.

Čím více toho budete o svých zákaznících vědět, tím lépe jim můžete nabídnout to, co u Vás hledají a zároveň zlepšit výkon Vašeho internetového obchodu.

Ecommerce modul je třeba povolit v účtu Google Analytics. Vraťťe se do administrace Google Analytics a klikněte na záložku Správce (horní menu), vyberte Nastavení elektronického obchodu v pravém sloupečku nazvaném Výběr dat.

Zde povolte elektronický obchod.

A můžete začít analyzovat

V samotné administraci Google Analytics najdete Ecommerce modul pod záložkou Přehledy (horní menu). A v levém panelu kliknete na záložku Konverze a vyberete elektronický obchod.

Co je rozšířený elektronický obchod a co všechno umí?

Základní modul Ecommerce obsahuje pouze některé informace, např. se dozvíte pouze informace o objednávkách.

PrimaEshop ale umožňuje využívat i nový vylepšený Ecommerce modul (neboli Enhanced Ecommerce modulu). Díky němu se můžete dozvědět mnohem více informací o celém nákupním procesu. Můžete např. zjistit, v jakém kroku Vaši zákazníci opustili košík (jestli to např. bylo z důvodu drahé dopravy). Nebo díky nákupním cenám, které zadáváte při zakládání produktů v administraci eshopu, můžete zjistit výnosy z jednotlivých objednávek.
Tento vylepšený elektronický obchod je třeba povolit v Google Analytics stejně jako klasický Ecommerce modul a to na stejné záložce.
Klikněte na záložku Správce (horní menu), vyberte Nastavení elektronického obchodu v pravém sloupečku nazvaném Výběr dat. Zde aktivujte vylepšený elektronický obchod a uložte.