SEO

Co znamená SEO?

SEO (Search Engine Optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače. Cílem SEO je získat ve výsledcích vyhledávání (Seznam.cz a Google.com) lepší pozici.

Pokud chcete, aby Váš e-shop snadno Vaši zákazníci našli, je třeba dostat Vaše stránky na přední příčky fulltextových vyhledávačů. Optimalizujte strukturu stránek.

Jaké prvky je důležité nastavit?

Titulek (Title)
Meta description (popis stránky)
Klíčová slova (Keywords)

Kde SEO Metadata nastavím?

Tyto prvky nastavíte v administraci svého e-shopu pod záložkou Nastavení v horním menu a kliknutím na sekci SEO v levém menu.
Kromě SEO Metadat na hlavní stránce PrimaEshop umožňuje vyplnění SEO Meta dat u každého produktu, u každé kategorie a na všech stránkách.

seo

Tipy pro správné SEO

Připravili jsme pro Vás několik tipů pro správné nastavení SEO metadat ve Vaší administraci. Pokud v této oblasti nejste nováčkem, můžete přejít k samostatnému nastavení prvků ve Vaší administraci a tuto část přeskočit. V opačném případě Vám doporučujeme pročíst následující část nápovědy, kde se dozvíte, jaká metadata je třeba vkládat a k čemu jsou dobrá.

Titulek úvodní stránky (Title)

Titulek najdete pod záložkou Nastavení v horním menu. Po otevření levého menu vyberte záložku SEO. Titulek se nachází v části Metadata pro Homepage.

seo-titulek

Z pohledu SEO patří Titulek mezi nejdůležitější prvky na stránce a proto je důležité dodržovat určitá pravidla:

Titulek by měl vyhledávacího robota informovat o tom, o čem Vaše stránka je. Vystihněte do titulku to, co na ní uživatelé najdou.
Titulek musí být unikátní (odlište titulek od ostatních popisků na webu)
Titulek musí být výstižný (titulek musí uživatele zaujmout)
Titulek musí být krátký. Důležité je zachovat správnou délku titulku. Snažte se vložit titulek do 50 – 60 znaků. Více znaků se ve výsledcích vyhledávání nezobrazí.
Použijte do titulku Klíčová slova, na která se chcete ve vyhledávání zobrazovat.

Jak může titulek vypadat?

Titulek na stránce může vypadat třeba takto: Eshop zdarma a rychle – Primaeshop.cz nebo Půjčovna dodávek Praha levně pronájem

Kde se Title tag zobrazuje?

Vaši zákazníci titulek uvidí v záložce svého internetového prohlížeče a také, to je pro Vás důležité – ve výsledcích vyhledávání.

Kam vložit název své firmy?

V případě, že chcete podporovat branding (posilovat svou značku), můžete do titulku vložit svou firmu. Název firmy je vhodné uvádět až na konec titulku, pokud vaše firma není příliš známá.
V Sekci SEO Nastavení můžete vyplnit svou firmu v části:
Dodatek titulku pro celý web – např. PrimaEshop.cz

seo-dodatek-webu

Kromě titulku na úvodní stránce, je třeba vkládat titulek i k jednotlivým produktům, do kategorie a do ostatních stránek:

Klíčová slova na stránce

Klíčová slova najdete pod záložkou Nastavení, kterou naleznete v horním menu. Po otevření levého menu vyberte záložku SEO. Klíčová slova se nachází v části Metadata pro Homepage.

seo-klicova-slova

Klíčové slovo je “dotaz” který Vaši zákazníci zadávají do vyhledávačů a podle kterých Vás Váš zákazník snadno a rychle na internetu nalezne.

Klíčová slova můžete vkládat do hlavní stránky, ostatních stránek, k jednotlivým produktu, do kategorií, ale i do nadpisů a textového obsahu ve Vašich stránkách.

Používejte slova, o kterých víte, že je Vaši zákazníci zadávají do vyhledávačů. Snažte se být struční a výstižní. Využít můžete nástroje na návrh klíčových slov od Skliku nebo Google Adwords. Musíte mít však u nich založený účet.
Optimální rozsah pro klíčová slova je 70 znaků.

Popis stránky (description)

Ve výsledcích vyhledávání se může uživatelům zobrazit popis, který obsahuje zákazníkem hledané slovo.
Popis by měl obsahovat krátký text popisující obsah vašeho e-shopu. Ideální rozsah popisu je 155 znaků.

Popis stránky najdete pod záložkou Nastavení, kterou naleznete v horním menu. Po otevření levého menu vyberte záložku SEO. Popis se nachází v části Metadata pro Homepage.

seo-popis

Příklad popisu na úvodní stránku:

Profesionální eshop zdarma a rychle do pěti minut od založení. I vy můžete mít svůj e-shop a efektivně obchodovat na internetu.

Široká nabídka vzdělávacích kurzů v oblasti online marketingu a tvorby www stránek. Staňte se odborníkem.

Meta data u produktů:

seo-u-produktu

Titulek

K jednotlivým produktům vkládejte co nejvýstižnější a nejpřesnější titulek. Zahrňte do něj název produktu.

Klíčová slova

Kromě klíčových slov na stránce můžete zadávat klíčová slova i k jednotlivým produktům. Klíčová slova u produktů je třeba zadávat v detailu každého produktu v sekci SEO metadata.

U produktů zadávejte jako klíčová slova vše, co s produktem souvisí. Uvést můžete např. značku produktu, parametry výrobku, k čemu produkt slouží apod.

Nepoužívejte citoslovce, zdrobněliny a výrazy jako super nebo nejúžasnější. Taková slova se nezohledňují.

Popis

Příklad meta description u produktu:
Ron Zacapa Centenario 23YO je vyráběn z těch nejpečlivěji vybíraných rumů o průměrném stáří 23 let.

Meta data u kategorií a stránek
Stejně jako je třeba vyplnit meta data na hlavní stránku a k produktům je třeba vyplnit meta data k jednotlivým kategoriím a do ostatních stránek, které máte na e-shopu.

Meta data v kategoriích naleznete v záložce Kategorie v horním menu. Vyberte některou kategorii nebo ji přidejte. V detailu kategorie se zobrazí pole Seo Metadata, které můžete vyplnit.
Meta data pro ostatní stránky naleznete v záložce Stránky v horním menu. Vyberte některou stránku nebo ji přidejte. V detailu stránky se zobrazí pole Seo Metadata, které můžete vyplnit.

Po rozkliknutí konkrétní kategorie nebo stránky můžete vyplnit titulek, popis a klíčová slova, která se nacházejí v části SEO metadata a to steným způsobem jako by jste vyplňovali metadata k produktům nebo na hlavní stranu.