Stavy objednávek

Jak pracovat se stavy objednávek?

Přehled stavů objednávek naleznete v administraci svého e-shopu pod záložkou Objednávky. V levém menu vyberte Objednávky – Seznam. Klikněte na ikonku tužky u některé objednávek. Nyní se Vám zobrazí karta s informacemi o objednávce. U nové objednávky se vždy objeví stav: čekající na přijetí.

Přehled všech stavů objednávek v pořadí, v jakém jdou za sebou:

čekající na přijetí
přijata
ve zpracování
zpracována
odeslána
doručena
odmítnuta
zrušena
připraveno k odběru
dokončena

V horním menu vyberte záložku: Změna stavu objednávky

Po kliknutí na tlačítko Změna stavu objednávky se zobrazí souhrn objednávky a tři možnosti změny stavu:

Přijmout, odmítnout a stornovat

Příjmout
Kliknutím na tlačítko Přijmout bude pravděpodobně prvním krokem, který uděláte. Jakmile si objednávku prohlédnete a vše je v pořádku klikněte na tlačítko Přijmout.

Nyní se Vám zobrazí možnost Poznámka (přidat poznámku pro zákazníka) a odeslat e-mail zákazníkovi (odeslání informace o přijetí objednávky zákazníkovi na jeho e-mail).

Do kolonky pro poznámku můžete přidat informaci pro zákazníka. Poznámku ale není nutné vyplňovat, protože zákazníkovi přijde email v této podobě:

 

Vaše poznámka se zobrazí v dolní části emailu. Doporučujeme nepsat do poznámku oslovení (např. Dobrý den), jelikož oslovení je nastavené standartně v rámci emailové šablony a zákazník by byl oslovený dvakrát.

Dále máte na výběr zaškrtnout možnosti: Odeslat email zákazníkovi a Zaslat obchodní podmínky. Nyní stačí dát jen Přijmout. Tímto okamžikem odešlete zákazníkovi e-mail s informací o přijetí a objednávka změní stav na “Přijata”.

Po přijetí objednávky je možné dále měnit její stavy:

Zpracovávat

Kliknutím na tlačítko zpracovávat, můžete zákazníka informovat, že se na jeho objednávce pracuje. Postup je stejný jako u předchozího kroku Přijmout. Můžete vyplnit poznámku pro zákazníka a zaškrtnout tlačítko pro odeslání informace o zpracování objednávky na jeho e-mail. Jakmile máte hotovo, potvrďte tlačítkem Zpracovávat. Tímto okamžikem odešlete zákazníkovi e-mail a objednávka změní stav na “Ve zpracování”.

Odesláno

Kliknutím na tlačítko odesláno, můžete zákazníka informovat o ton, že jeho objednávka byla předána dopravci. Postup je stejný jako u předchozích kroků. Můžete vyplnit poznámku pro zákazníka a zaškrtnout tlačítko pro odeslání informace o odeslání objednávky na jeho e-mail. Jakmile máte hotovo, potvrďte tlačítkem Odesláno. Tímto okamžikem odešlete zákazníkovi e-mail a objednávka změní stav na “Odesláno”.

Doručeno

Kliknutím na tlačítko Doručeno, můžete zákazníka informovat o tom, že mu byla jeho objednávka doručena. Postup je stejný jako u předchozích kroků. Můžete vyplnit poznámku pro zákazníka a zaškrtnout tlačítko pro odeslání informace o doručení objednávky na jeho e-mail. Jakmile máte hotovo, potvrďte tlačítkem Doručeno. Tímto okamžikem odešlete zákazníkovi e-mail a objednávka změní stav na “Doručeno”.

Dokončeno

Na rozdíl od stavu Doručeno můžete stav Dokončeno použít např. v případě, kdy proces objednávky není z nějakého důvodu ještě dokončen. Objednávka byla např. doručena, ale stále Vám nepřišly peníze na účet, protože zákazník platí až po převzetí zboží na fakturu.

Odmítnuta

Pokud objednávku z nějakého důvodu nechcete přijmout, např. zboží se již nevyrábí apod., můžete změnit stav objednávky na Odmítnuto. Stejně jako u ostatních stavů můžete do kolonky poznámka přidat informaci pro zákazníka, sdělit mu důvod, proč jste objednávku nepřijali a odeslat změnu stavu objednávky na jeho mail kliknutím na tlačítko Odmítnout.

Zrušena

Objednávku můžete také zrušit (stornovat). Můžete to udělat okamžitě ještě před přijetím objednávky nebo i po jejím přijetím.

Připraveno k odběru

Jakmile je objednávka připravena k odběru, můžete o tom zákazníka informovat.

Znovu otevřít

Pokud je nutné objednávku z nějakého důvodu znovu aktualizovat, můžete to provést kliknutím na tlačítko Znovu otevřít.